INICIO
Amitges i Ratera

PIC D'AMITGES

Altitud.2.851 m.

Aquesta ruta la farem circular dins un paratge realment espectacular per la seva immensa bellesa.

___________________________________________

Ens despertem a les 7,30 h. i després de un bon berenar ens posam a caminar. Fà un bon dia encara que la temperatura es freda, uns 9ºc.

Seguint la prolongació de la pista del refugi fins el seu final, ens dirigim cap a l'Estany dels Bars que anirem deixant a la nostre esquerra, on comença una pujada entre grans blocs granítics, cota dels 2.400 m. amb direcció a la base posterior de les Agulles d'Amitges, una cota de 2.500 m.

Ja deixant les Agulles a la nostra dreta, seguim pujant fins arribar a una pradera, on podem descançar i fer un glop d'aigüa. Continuam direcció N cap el Coll d'Amitges 2.750 m. que delimita el Parc, a la esquerra ens queda el Tuc de Saboredo de 2.833 m. i a la nostra dreta el Pic d'Amitges, el nostre destí. Seguim per l'aresta girant al E seguint l'emprenta de pas fins arribar al cim 2.851 m.

Sens dubte es el millor mirador de la Vall de Gerber, la sensació és de lo més gratificant.

A la baixada tornam enrera fin el Coll d'Amitges i desde aquí comencem el descens per un inòspit pedregal amb tendència a l'esquerra, ens trobam una pértiga nivométrica 2.452 m., seguim per enmig d'uns grandissims blocs de pedra. En aquest tram podem escoltar el renou de l'aigüa que devalla per sota el nostres peus i que no podem veure, es tracte d'una sensació inolvidable. Aquest cabdal d'aigüe alimenta l'Estany Gran.Continuam per la base de l'escarpada base de les Agulles fin travesar un riarol, que ens deixa entre els Estanys Gran i Munyidera.

Ja em arribat, al Refugi, on ens esperen un

parell de shandiben fresques.

Tota una experiència.

Agulles d'Amitges

Altres Rutes

Desde aquest refugi es poden fer gran quantitat de rutes i combinacions, totes molt interesants aquestes son una mostra.:

• Agulla Gran d'Amitges 2.30 h
  • Gran Tuc de Colomers 9 h
  • Pic de Peguera 9 h

_____________________________

Una de les mes conegudes es la del Carros de Foc que volta nou refugis.

Refugis mes aprop :

• Refugi Ernest Mallafré a 2 h.
  • Refugi Josep Mª Blanc a 5 h.
  • Refugi de Saboredo a 2,30 h.
  • Refugi de Restanca a 6 h.
  • Refugi de Colomers a 3 h.
  • R. de Ventosa i Calvell a 6 h.
  • Refugi d'Estany LLong a 3 h.
  • Refugi Pla de la Font a 6 h.
  • Refugi Colomina a 5 h.

PIC DE RATERA

Altitud 2.863 m.

__________________________________________

Com ja esteim en el 3er, dia i segona ascensió i ens trobam molt bé decidim fer aquesta ruta i no una altre perquè és una mica mes llarga. Sempre pensant amb l'horari ja que és convenient arribar d'hora per no agafar un canvi de temps i l'altre per trobar aigüa calenta al refugi.

Sortim a la mateixa hora i torna fer fret. Començam seguint la prolongació de la pista forestal del refugi fins el seu final. Giram a l'esquerra i pasam per enmig dels Estanys de Munyidera i dels Barbs, ens resulta familiar la zona, continuam durant uns 45 minuts de marxa, pasem per una immensa rossagadera, fins arribar al creuer amb el GR-11que al gafem per continuar uns 30 minuts, i abans d'arribar al creuer amb el GR-211-4, per sortir a la nostra esquerra i començar l'ascens al Pic de Ratera per la seva cara oriental. No té pédua ja que el cami está molt gastat, és evident i a l'hora de sortir d'ell també perquè l'enorme Pic de Ratera al tenim a sobra.

Comença el ascens en fort desnivell fent zi-zags per finalment remontar la pujada per la vertient SE.

El cim de 2.863 m. que en realitat son dos cims en forma d'U, hi harribam a la base de l'U, llevors ja només queden uns deu metres per la seva posició més alta.

La panorámica que s'observa amb una gran quantitat de llacs, és excepcional, els colors, les formes i les dimensions del Circ de Colomers son espectaculars.

Després de descansar i menjar unes "quelitas" amb patè i uns platans liofilitzats, iniciam la davallada pel mateix camí que hem arribat.

En un res i no res ja hem arribat al refugi, on ens esperen un parell de shandi ben fresques.