CIM Y PUESTA DE SOL

map 2 copia

PUIG DE GALATZÓ - BIVAC

DES DE ES CAPDELLÀ I SES CASES DE GALATZÓ -SUD- CAMÍ DE SES PLANES

SES TERRES DES COMTE MAL ó COMTE DE FORMIGUERA (1627-1694)

26 y 27 juny 2010

Dificultat: PD-

Altitut: 1.027 m.

Desnivell: 882 m.

Distància recorreguda: Km.

Iniciem la ruta d'avui des de la localitat des CapdellÓ, concretament al carrer de Galatzˇ, just en l'encreuament de les tres carreteres ( Peguera - es CapdellÓ, Andratx - es Capdellà, CalviÓ - es CapdellÓ), amb adreša Nord.

El camÝ primer alfaltad i desprÚs com pista forestal ens conduirÓ fins a les mateixes cases de Galatzˇ.

Una vegada en les cases, vam agafar l'antic camÝ que transcorre pels molins d'aigua, l'estany i l'hort, avui en dia ja no s'usa. Pel que molt abans d'arribar a les cases i al costat de la torrentera que creuem ens hem de desviar a la nostra dreta, i de seguida a l'esquerra, per a agafar el camÝ de Ses Planes, avui senyalitzat. Seguirem pel cami de ses Planes, amb alguns cartells indicadors de l'itinerari, fins que s'acaba enmig d'un pinar.

En aquest punt comenša el calvari, ja que ens dirigirem per la nostra dreta N-E, per una carritxera fins a arribar a un colledet en el qual girarem a la nostra esquerra N., fins a situar-nos just sota la cadena muntanyenca. En aquest punt podem tenim dues opcions, un via més directa i amb unes grimpadas ens deixarÓ en el primer altiplÓ, la segona opciˇ una mica mes llarga per˛ gairebÚ sense grimpadas per on haurem d'ascendir " ziczagueando", fins a arribar a l'altiplÓ (esquerra). Una vegada superat aquest primer ascens ens deixarÓ en un altiplÓ ple de cÓrritx, seguirem ascendint per superar amb direcciˇ a la nostra dreta fins a colĚlocar-nos en la cresta i que ja no abandonarem fins a arribar al cim del Puig de Galatzó.

__________________________________________________________________________________________