CIM Y PUESTA DE SOL

map 2 copia

PUIG DE GALATZÓ - BIVAC

DES DE ES CAPDELLÀ I SES CASES DE GALATZÓ -SUD- CAMÍ DE SES PLANES

SES TERRES DES COMTE MAL ó COMTE DE FORMIGUERA (1627-1694)

26 y 27 juny 2010

Dificultat: PD-

Altitut: 1.027 m.

Desnivell: 882 m.

Distància recorreguda: Km.

Iniciem la ruta d'avui des de la localitat des Capdellà, concretament al carrer de Galatzó, just en l'encreuament de les tres carreteres ( Peguera - es Capdellà, Andratx - es Capdellà, Calvià - es Capdellà), amb adreça Nord.

El camí primer alfaltad i després com pista forestal ens conduirà fins a les mateixes cases de Galatzó.

Una vegada en les cases, vam agafar l'antic camí que transcorre pels molins d'aigua, l'estany i l'hort, avui en dia ja no s'usa. Pel que molt abans d'arribar a les cases i al costat de la torrentera que creuem ens hem de desviar a la nostra dreta, i de seguida a l'esquerra, per a agafar el camí de Ses Planes, avui senyalitzat. Seguirem pel cami de ses Planes, amb alguns cartells indicadors de l'itinerari, fins que s'acaba enmig d'un pinar.

En aquest punt comença el calvari, ja que ens dirigirem per la nostra dreta N-E, per una carritxera fins a arribar a un colledet en el qual girarem a la nostra esquerra N., fins a situar-nos just sota la cadena muntanyenca. En aquest punt podem tenim dues opcions, un via més directa i amb unes grimpadas ens deixarà en el primer altiplà, la segona opció una mica mes llarga però gairebé sense grimpadas per on haurem d'ascendir " ziczagueando", fins a arribar a l'altiplà (esquerra). Una vegada superat aquest primer ascens ens deixarà en un altiplà ple de càrritx, seguirem ascendint per superar amb direcció a la nostra dreta fins a col·locar-nos en la cresta i que ja no abandonarem fins a arribar al cim del Puig de Galatzó.

__________________________________________________________________________________________