el grup

RÀPEL

3.7.2010

Dificultat: D+

Altitut: 82,56 (ràpel 55 m.)

Desnivell: 82,56

Distància recorreguda: -

__________________________________________________________________________________________

La ruta d'avui comença en el Km 3,9 de la carretera de Valldemossa al Per de Valldemossa, en un portal que ens conduiria cap es Caló de s'Estaca ( avui no hi hem d'arribar), ho reconeixerem perquè té un senyal de transit de prohibit aparcar.

Seguirem per ell uns 300 m. fins on podrem deixar el vehicle. Continuarem per aquest camí i als 20 ' trobarem una barrera i la seva esquerra una barrera per on passarem. Aviat veurem a la nostra esquerra una mansió blanca , S'Estaca, amb els seus petits merlets i la seva característica palmera, construïda pel Arxiduc LLuis Salvador en 1878 d'estil sicilià. Avui propietat d'en Michael Douglas and Catherine Zeta-Jones.

Prosseguim el camí fins que es converteix en camí de cabra en baixada ens conduïx fins a la riba del mar, lloc denominat sa Badolia-Còdols Blancs. Ja podem veure el nostre objectiu Na Foradada. Ara es tracta d'anar superant aquest tram costaner entre les roques que ens anem trobant, seguint les fitas, encara avui podem trobar-nos amb algun tram empedrat del antic camí que va manar construir l' Arxiduc. A l'aproximar-nos a un pinar hem de fixar-nos amb una fita que ens indica que hem d'abandonar ascendint uns metres fins a trobar un nou camí que ja ens conduirà a la península de Na Foradada i el seu petit port.

Només començar a baixar per uns graons que ens conduïxen al petit port, hem de fixar-nos a la nostra dreta amb un punt marcat amb pintura vermella que ens indica la pujada al cim, superant-lo amb una petita grimpada ( 7m.) .Ara ja només ens queda arribar al punt geodesic que ens marca el seu cim amb els seus 82,56 m. hon podem disfrutar dei unes vistes impressionants, i un penya-segat espantós i escruixidor.

El retorn ho realitzarem per la pista que puja a Són Marroig, on haurem d'haver deixat un vehicle. Ara ja solament ens queda el premi, unes shandis de escandol.