EN PRECARIO

Pel Pas d'en Vicente

18.09.2010

Altitud: 815 m.

Desnivell acumulat: 735 m.

Temps de pujada: 2 h.

__________________________________________________________________________________________

Tot comença a LLoseta just al pont, pel camí asfaltat que ens du al Refugi de Tossals Verds i que transcorre paral·lel al Torrent de s'Estornell. La primera referència és la depuradora d'Emaya, la segona el Hotel rural Filicomis i la tercera una barrera de color verd que té un botador de fusta a la seva esquerra, el cual em de botar i començar el camí. El vehicle ho podem deixar uns 20 m. més andavant .

Seguim pel camí entre ametllers, garrover i pins i en pocs metres ens tornam a trobar una barrera amb un botador a la seva dreta. Ara seguirem pel mateix camí fins arribar a una corba. Atenció perquèen aquest punt l'hem d'abandonar cap a la esquerra per un tirany cubert de vegetació, hi ha unes fites (veure sa foto).

Seguim per aquest cami de cabra, al poc temps atravesarem unes barreres amb el seu cartell de "Prohibido el Paso", que ens du a un altre camí ja més ample i just totduna veurem a la nostra dreta dos pals metàlics de color verd, (veure foto) i aqui sortirem del camí per agafar un altre camí de cabra que ens durá als filats ( uns quinze) que tenen preparats el caçadors.

Pasam per el devora dels filats en pendent forta, arribarem a un portell de pedra i llevors a una rosseguera per acabar a la darrera barrera amb un capell de teules, i unic punt d'accés al cap de dalt. Atenció quan arribem a un punt on el camí s'ha esbucat i ja sols queda un petit espai per pasar,( té els dies contats) un altre opció es grimpar per sa part de dalt fins un petit pi que hi ha a sa vorera del cami. Proseguim pel camí seguin, direcció Sud, les fites i unes petites fletxes vermelles que ja ens duran fins al cim (punt geodèsic).

En un moment donat abandonam les fites i les fletxetes per agafar direcció Nord i enrevoltà el contrafort i trobar una canal que'm anomanat PAS D'EN VICENTE que el superam amb una bona grimpada. Giram direcció Oest i ens tres minuts tornam trobar el anterior tirany que en tres minuts més ens dú al punt geodèsic.

Per tornar no ho varem fer pel PAS D'EN VICENTE perquè havía plogut i les roque esteien relliscoses, per tant ho varem fer pel tirany fitat.