NA CHOCHI

TORRENT DE MUNTANYA

15-1-2011

veure el document complet

Les dades tècniques d’aquest torrent les poden resumir de la següent manera:

Altura del ràpel mes alt: 15 m.
Material: a) 2 cordes de 20 metres. b) 2 cordes de 15 m. i 1 corda de 30 m. Cal preveure les inexcusables cordes de recanvi i algun material per renovar els ancoratges.
Neopré: No cal
Desnivell de la zona esportiva: 180 metres
Temps del descens: 3 hores
Temps d’aproximació per l’itinerari descrit: 1 hora i mitja
Dificultat: 2
Època: Es pot fer tot l’any. Després de pluges fortes pot presentar un cabal inusual que cal avaluar.
Aproximació:Des de Pollença ens dirigim cap a Lluc per la carretera Ma.-10. A l'altura del quilòmetre 5’3, on un pal orientador ens indica el començament del Camí Vell de Lluc, al costat del denominat Pi dels Creus (esquerra). Seguim dit camí (en aquest sector es troba asfaltat) que s'endinsa en el Vall’d en Marc i als 10’/11’ de recorregut arribem als voltants de Ca Melsion (Ca Melcion), on podem aparcar a la dreta, entre el camí asfaltat i el torrent de Muntanya.

Iniciem el recorregut a peu pel camí asfaltat, amb pujada lleugera al principi que passa a mitjan posteriorment. Passem pel Sementer del Molinet (dreta) i als 6’/7’ arribem a un pal orientador. Seguim la indicació Són Amer/Lluc, i iniciem un ascens mig per un camí de terra que presenta un ferm amb abundància de roques. Als 6’ travessem la carretera i vam seguir de front (pal orientador Són Amer/Lluc) amb pujada mitja al principi i forta/mitjana després. Als 3’ (estaca orientadora) arribem a un camí de terra i vam seguir per ell, amb pendent fort/mitjana. Als 12’/14’ arribem a un portell amb barrera de fusta al costat d'un panell amb informació de la zona. Seguim amb pujada mitja/forta seguint les indicacions de les estaques i als 7’ arribem a un pal orientador (Binifaldó/ Lluc). Seguim aquesta indicació, amb pujada mitja, un planeig curt, i de nou les estaques ens assenyalen la ruta a seguir, en general amb pendent mig o mitjana/lleugera. Als 15’/17’ arribem als voltants d'un pontet on veurem (esquerra) un pal orientador. Seguim a l'esquerra, tal com ens indica, i vam avançar per una sendera empedrat que amb pendent mig ens situa en uns 3’ en la Font de Muntanya.

Des de la Font de Muntanya, vam iniciar el recorregut integral del torrent, descendint amb adreça N.NE pel tàlveg poc definit, al principi, però que a mesura que avancem es fa més evident. La descripció de la part esportiva del recorregut la podem consultar en el document pdf que apareix en la pàgina d'aquesta excursió. Després del recorregut esportiu del torrent arribem a un tram del mateix que l'absència de salts fa que discorrem per una llera horitzontal. Després de 20’/22’ de recorregut arribem a una barrera basculant que travessa la llera; la travessem i vam seguir per la llera o bé per la riba dreta o esquerra buscant el millor itinerari per a progressar. ALS 4’/5’ arribem a una nova barrera en el talveg, la saltem i als 2’/3’ arribem a la zona on hem deixat aparcats els cotxes. Abandonem la llera i ascendim a la dreta fins a arribar als mateixos.