torrent dels picarols

Pāgina Anterior Pāgina Següent

veure ses fotos

TORRENT DELS PICAROLS

L'excursió la iniciem en Binibona, podent arribar des de Selva o Caimari (nosaltres hem optat per aquesta segona opció). A l'arribar A Caimari per la carretera Ma.-2130, immediatament abans d'una corba a l'esquerra, a l'altura del Bar Els Arcs, també conegut per Cas LLoro), vam seguir recte (panell Binibona) pel carrer de Ca s’Hereu arribant a la plaça de l'església nova, vam seguir a la dreta pel Carrer de sa Lluna, gir a esquerra i dreta, vam passar al costat de l'església vella i vam continuar pel carrer de Binibona que es converteix en carretereta i als 2 kms arribem a Binibona. Podem aparcar en la mateixa plaça on es troba l'Hotel Binibona Park Natural.

Iniciem el recorregut a peu, amb direcció N, seguint la indicació del rètol de l'Hotel Albellons, ascendint per una carretereta asfaltada amb pujada lleugera. Al cap de’ 1 travessem un potell i continuem planejant o amb baixada lleugera, tenint a la nostra dreta (E) el Torrent de Sant Miquel. Transcorreguts uns 8’/9’ deixem la carretereta que conduïx a l'Hotel és Abellons i vam seguir amb direcció N per la pista de terra que tenim enfront de nosaltres, iniciant una baixada lleugera i posterior planeig, tenint a la nostra dreta (E) el Torrent de Sant Miquel. Al cap de’ 1 veurem a la nostra dreta una fita i un pi amb punts vermells, és el punt en el qual hem de deixar la pista i travessar el Torrent del Guix. Una vegada travessat el torrent hem de seguir la fites i arribarem a un camí. Als 2’/3’ arribem a un portell i 2’ després travessem el Torrent dels Picarols (veurem una fletxa vermella), iniciant una pujada lleugera, trobant fites i un punt vermell en una alzina, arribant a una pista de terra. Arribarem a una encreuament (pista de terra des de la dreta) en el qual hem de seguir recte (NW), tenint el Torrent dels Picarols a la nostra esquerra (W) que ens acompanyarà fins als voltants de ses Figueroles. Iniciem una pujada mitja, per a ascendir de nou amb pendent mig i arribar als 3’ a un forn de calç (esquerra), vam continuar amb pendent mig, baixada lleugera i al’1 ½ arribem a un encreuament (pista de terra des de la dreta) hem de prendre a l'esquerra (fletxa vermella en una alzina, punt blau i fita), iniciant una baixada lleugera. A el ½’ arribem a un forn de calç (esquerra) i vam continuar per la pista amb pujades i baixades que no superen el pendent lleuger/mitjana. Als 5’/6’ veurem a la nostra esquerra (W) una presa artificial en la llera del torrent. Continuem per la pista de terra amb planeig/pujada lleugera; als 2’ veurem una fita a la dreta, seguirem per la pista de terra (és l'inici d'una senda que ens permet una drecera) amb pujada lleugera. Als 2’ arribem a un nou forn de calç (esquerra) i 1’ ½ després arribem a un encreuament, havent de prendre a la dreta (I) (fletxa blava en alzina). Iniciem una pujada mitja per l'inici de la Mengi Llarga, al cap d'uns 2’, en un lloc on la pista s'eixampla, arribarem a una “fita” amb punts blau i taronja, si seguim en l'adreça que veníem (NE), ascendiríem per la Coma Llarga, pel que hem de prendre a l'esquerra (trobarem fites, punts vermells, punts taronges, fletxa vermella) ascendint per una senda que posteriorment es transforma en un camí –amb algun tram empedrat i graons–, és el Camí d’Alcanella, que amb pendent mitjana/forta fins a forta/mitjana, amb algun tram en zig-zag, ens conduïx cap a ses Figueroles. Als 7’ iniciem una pujada mitja i 2’ després planejem (al llarg del camí anem trobant fites que ens orienten). Als 2’ iniciem una baixada mitja i posterior pujada mitja i mitjana/forta, amb un tram en zig-zag, iniciant als 6’ un planeig. 1’ després travessem un portell sense barrera i iniciem una baixada mitja i baixada lleugera. Als 4’/5’ arribem a un nou portell (fletxa vermella i fletxa blava) seguint planejant o amb pujada lleugera. 3’ després travessem un portell i als 2’ arribem a un encreuament (camí que ascendeix amb adreça NE i que conduïx a Alcanella), hem d'agafar a l'esquerra (N), dirigint-nos cap al Torrent dels Picarols, al que arribem a el ½´ després d'una baixada lleugera i haver travessat un portell (fletxa blava). Si seguim la senda, en adreça NW arribarem a una esplanada al S de ses Figueroles, des d'on iniciarem el recorregut esportiu del torrent.

Una vegada realitzat el recorregut esportiu, que considerem finalitzat en la presa, vam regressar a Binibona pel mateix camí de l'anada. Des de la presa prenem a l'esquerra i vam arribar a la pista de terra, per la qual ja hem transitat a la pujada. Una vegada en la pista de terra continuem amb direcció S i en uns 7’ arribem a un forn de calç; 1’ després arribem a un encreuament (pista de terra des de l'esquerra) hem de prendre a la dreta (fletxa vermella en una alzina, punt blau i fita). Al’1 ½ arribem a un nou forn de calç i 2’ després arribem a un encreuament (pista de terra des de l'esquerra) hem de prendre a la dreta (punt vermell alzina), vam travessar el torrent i als 2’ travessem un portell. Travessem el torrent (punt vermell, fita) i vam arribar a la pista de terra (pi amb punts vermells) i vam prendre a l'esquerra, arribant en 1’ a la carreterilla asfaltada. Continuem per ella, amb direcció sud, i als 10’ travessarem un portell arribant a la plaça on hem deixat aparcat el cotxe als 2’.

Dades tècniques Material: 1 corda de 30 m o 2 de 20 m. Desnivell de la zona esportiva: uns 170 m.

Recorregut de la zona esportiva: 1’5 km

Temps de descens: Unes 2 hores (cal tenir en compte l'estat del torrent –cabal, humitat de la roca– i l'experiència del grup)

Recorregut: 8’30 kms

Topografia: Mallorca Tramuntana Nord/Nord. Editorial Alpina (2006).

És aconsellable consultar el mapa amb l'itinerari alhora que es llegix la descripció del recorregut.