S'Agulla des Frare i Sa Cadira de sa Reina INICI

Altitud: 1.205 m.

Desnivel: 509 m.

Dificultad: Dificil

material: 1 cuerda de 40 m.

Iniciem aquesta espectacular ruta en el Km-34,7 de la Dt.-10, on hem de saltar una "botador" en molt mal estat que ens conduirà per un fort pendent fins al cresterío de la serra que conduïx al El Puig de ses Vinyes, encara que aquest no és el nostre objectiu.

Quan ens trobam encara en la Serra i a l'arribar a una despresió hauríem d'abandonar-la descendint per la nostra esquerra NW, vam passar per l'antic camp de tir militar, fins a arribar al Coll de s'Escudella, vam girar a la nostra esquerra W, on després de travessar un "botador " metàl·lic, ens situarà sota grandiós faralló del Pa de Figa (1.256 m.) . Des de aqui ens dirigim a la base de l'Agulla des Frare (1.205 m.) que en la seva part dreta N té un corredor pel qual iniciem una trepidant grimpada fins que ja no podem seguir i hem de sortir del corredor per l'esquerra i seguir grimpant amb l'ajuda d'unes cordes fixes, que ens permetran superar la verticalidad fins a arribar als 1.030 m. En aquest punt ens vam trobar just sota l'Agulla.

Seguim per la canal pedregosa i molt empinada per la seva banda esquerra fins arribar a una zona de "càrritx", aqui podrem ascendir fins a la "horcada" de la Cadira de sa Reina, l'espectacularitat de la qual és immensa. Descendim de la "horcada" per a prosseguir ascendint fins a situar-nos sota "s'Espasa"( 1.190 m.) on prodrem remuntar el desnivell amb corda que no està instal·lada, encara que en la part superior està equipada per a muntar una reunió. Una vegada superat aquest tram, tal vegada el més díficil, seguim pujant fins a situar-nos en el circ pedregós en el qual ja veim el magnífic Pa de Figa ( 1.256 m.), al que pujam per la nostra dreta, sense perdre altura, fins a situar-nos en el seu espoló amb el tram final molt aeri sobre el seu faralló S.

Per a descendir ho farem des del Pa de Figa per la seva banda S travessant una gran "Xaragall", situat just sota la instal·lació militar de l'El Puig Major (1.445 m.) que ens ajudarà a descendir fins que el desnivell no ens deixa seguir. Aqui hauríem de muntar una corda, sobre una piqueta oxidada que hi ha en la roca, per a salvar el pendent, que una vegada superada amb ràpel ens dugué fins a la carretera militar, i des d'aquí a la.Ctra. Ma-10.