Objetiu

El Cim

CADIRA DE SA REINA SW.

Dificultat: D

Altitut: Pa de Figa: 1.256 m.

Altitut: Cadira de sa Reina N. (Agulla des Frare) : 1.205 m.

Altitut: Coll Estret (Horcada) Cadira de sa Reina: 1.150 m.

Altitut: Cadira de sa Reina SW.: 1.209 m.

Desnivell: 509 m.

Material utilitzat: 1 corda de 40 m.

18.04.2009

______________________________________________________________________________

Aquesta es sa segona part de l'altre variant que varem fer el 30.03.2008fotos

L'objetiu és pujar al braç S ( 1.209 m.) de sa Cadira de sa Reina.

Iniciem aquesta expectacular ruta des de la Ma.-10, prop de la base militar, a l'altura d'un botador que hi ha a en la part oposada de la carretera. Iniciem rapidamente l'ascens a la Serra de ses Vinyes i que rapidamente ens durà a la seva part més elevada i per on realitzarem l'inici del recorregut fins a trobar a la nostra esquerra NW una depressió que ens durà, passant per una roca foradada, fins al camí que ens conduirà pel camp de tir militar ja abandonat, fins al Coll de s'Escudella i des de aqui fins a un botador metàl·lic.

Arribat a aquest punt, l'objectiu està clar hem de començar la forta ascensió per la seva banda central, grimpant en algunes ocasions, fins a arribar fins a la seva part final format per un circ. Hem de girar a la nostra dreta N. amb direcció al braç S. de sa Cadira de sa Reina (el nostre objectiu 1.209 m.). Per a l'ascensió final hem de fer-lo grimpant fins a coronar el cim. No hi ha paraules per a descriure la panoràmica que ens embolica, la seva elevació i envoltat de les més alts CIMS de Mallorca, fins al Puig de ses Vinyes ens sembla "petit", s'Agulla des Frare ens queda als nostres peus, és una sensació esgarrifosa.

El retorn el farem per sota de s'Espasa (1.190 m.), desgrimpant o millor instal·lar una corda i rapelar fins al empinadissim embut. On ens podrem dirigir fins al Coll Estret (horcada) de sa Cadira de Sa Reina, on continuarem amb la mateixa sensació esgarrifosa. Amb ganes de seguir fins al cim de s'Agulla des Frare, però aixó és un altra història.

Seguim descendint per fort pendent i per sota de l'enorme Agulla des Frare, ajudat pel "càrritx" que ens permet aguantar l'equilibri. Hem de seguir fins que el pendent és tan fort que millor col·loquem una corda o bé utilitzem les corda fixes que hi ha instaladas en tres trams, rapeland fins a la seva part final. Des de aqui ens dirigim fins a la Font de s'Escudella que ens enllaçarà amb el camí que ens durà per les cases de Son Torrella i la Ma.-10.