681. Torrent des Clot des Julivert (Juevert).

Distancia recorrida: 4,10 km (07:31)
Desnivell: 220 m
Temps Retorn: 25′
Temps Descens: 2 h, 40′

Data: 28.9.2019

Torrent des Clot des Julivert (Juevert)

Sortim del parking de s’Ermita de la Victòria perl camí que puja per darrera d’hostetgeria, passa pel mirador de ses Tres Creus, el restaurant, una barrera, i en forta pujada paseem pel coll des Pedregaret, seguim en ascens fins arribar al Pla de sa Talaia on hi ha un dipèsit d’aigua de contraincendis. Just al darrera hi ha una obertura a la reixa que ens permet el pas, sino aurem de caminar uns metres mes per la pista fins arriba a una barrera tancada, amb un cartell de «Zona de Reserva» que auriem de botar. Bé idó una vegada traspasat la reixa d’una manera o l’altra, en lleuger descens caminarem fins uns grans pins on hi ha una bassa i unes menjadores per animals ( perdius segurament), un bon lloc per berenar i vestir-nos de torrenters.

Anem a la recerca de la capçalera, per aixó iniciem la marxa, direcció NW, per la torrentera, poc marcada al prinicipi, que marca l’orografia del terreny. Poc a poc va agafant mes traça de torrent i al pots minuts arribem al primer bot. Cal dir que l’espectaculritat del paissatge es inmens.

Es tracta d’un bot de 15 m, amb cordino a la soca d’una mata que hi ha a la dreta. Seguit ve un bot important de 50 m, amb plaques/parabols al centre.

Després caminarem uns 80 m per arribar a un bot, encara més impressionant, de 60 m ( encara que la topo que utilitzam marca 65 m). Tot seguit un altre bot de 28 m

Finalment acabem dins el mateix tálveg des torrent de s’Aladernar, per on continuarem fins arribar al camí-GR, on prenem dreta, que en forta pujada ens acostarà al parking.

Acabem celebrant sant i anys d’en Joan Biel que ens ha duit xandis, cerveces, cocohuets i més coses.