DOBLEVUIT; MIRADORS DE S'ARXIDUC, SERRA DE TRAMUNTANA,TREKKING MALLORCA, BARRANQUISMO MALLORCA, CANYONING MALLORCA, DOBLEVUIT grupo montaņismo, trekking, barranquismo, DOBLEVUIT | INICI |

P6234203 (2)

Pāgina Anterior Pāgina Següent

veure ses fotos video

enllaį wikiloc

MIRADORS DE S'ARXIDUC

Mirador de Niu des Corbs ( des Pí)

Capella del Beat Ramón LLull

Mirador des Figueral

- - - - - - -

MIRADORS DE s’ARXIDUC

El recorregut ho clavem en els voltants de l'hotel El Encinar ( Ca Madó Pilla), situat a l'altura del quilòmetre 68’5 de la carretera Ma.-10, entre Valldemossa i Deià.
Podem aparcar a l'altura del quilòmetre 68’5, en el costat dret de la carretera (venint des de Valldemossa), al costat de la parada de l'autobús.

En l'extrem sud del pàrquing de l'hotel El Encinar hi ha una paret baixa que hem de saltar per baixar per les escales que voregen la piscina d'aquest hotel (la deixem a la dreta). Superem uns pins caiguts i transitem per una senda amb una reixeta a la nostra esquerra. La baixada és mitjana i als 4’ arribem al primer mirador: Mirador des Pi o del Niu des Corb. Podem contemplar unes vistes sobre la costa, que anirem trobant de nou amb diferents perspectives, destacant sa Foradada, s’Estaca i tot el litoral des de sa Foradada fins a més enllà de Banyalbufar. Des del mirador tornem al camí per on hem vingut, pugem els graons i en arribar a l'encreuament, prenem a l'esquerra. Travessem un portell (pals metàl·lics que sostenen la reixeta), arribem a un encreuament i descendim per l'escala (esquerra) amb pendent mitjana/forta que passa a mitjana, arribant als voltants d'una bauma amb un cable; planejam i arribem als 4’ a uns bancs. En aquest sector, al capdamunt, es troba la Font de s’Ermitanet.

Després dels bancs planejam i iniciem una baixada mitjana, transitant per una senda. Als 3’ prenem a l'esquerra, amb baixada mitjana, per dirigir-nos al Merendero de sa Capella, una zona amb una taula i bancs de pedra, des de la qual accedim, travessant un pont, a la Capella del Beat Ramón Llull. En l'actualitat la capella està en estat ruïnós com a conseqüència de l'impacte d'un raig. Les vistes des del passadís circular que l'envolta són espectaculars, encara que és convenient prendre les precaucions adequades donat l'estat ruïnós del mateix.

Des de la capella tornem de nou pel camí que havíem vingut, arribant als 2’ a l'encreuament des del qual ens havíem dirigit a la capella. Seguim a l'esquerra, amb baixada mitjana/forta que passa posteriorment a forta/mitjana, arribant de seguida a un nou encreuament. Prenem a la dreta amb pujada mitjana, i pujada lleugera; veurem una fita. Als 4’ veurem a la dreta un caminoi que puja a una barrera metàl·lica, ho hem d'agafar i arribem a la barrereta. La travessem i seguint per les marjales i en arribar a un torrent empedrat (Torrent de la Font Cuberta), veurem a la dreta una sèrie de pontets que servien per poder travessar el torrent i conrear les marjales que estaven a banda i banda del torrent (Pontets de la Font Cuberta). Tornem de nou cap a la barrera metàl·lica a la qual arribem en 1’. Una vegada en l'encreuament seguim a la dreta i després d'una corba descendim a l'esquerra, al principi planejam i posteriorment amb baixada mitjana, travessem el torrent de la Font Cuberta i després d'una baixada mitjana, arribem als 2’ a una bauma. Prosseguim amb pendent fort i mitjana/forta, trobant graons. Als 3’ de caminar al costat de la paret rocosa, veurem al capdamunt un relleu de Ramón Llull esculpit en marbre blanc i protegit per un cristall: estem en les Coves de Ponent. Continuem amb pujada mitjana i a el ½’ arribem a una barrereta metàl·lica i un coll de tords (dreta). Veurem a l'esquerra una bassa, que molt possiblement trobem seca (Sa Bassa), en els voltants de la qual es troba el Mirador des Guix.

Des del mirador podem veure, cap al NE, a la vora d'unamarjada sembrada d'oliveres, el Mirador de Sa Ferradura, denominat així per la forma que presenta. Des de Sa Bassa per dirigir-nos fins al mirador hem de saltar una reixeta que ens impedeix el pas (rètol No passar / Perill) , arribem al mirador escassament en 1’. Les vistes, igual que en la resta de miradors són realment espectaculars sobre Sa Foradada i el tram costaner. Des del Mirador de Sa Ferradura si mirem cap a l'I, veurem un espoló rocós entre dos torrenteras, sent la més allunyada la corresponent al Torrent de Son Gallard, podent localitzar en l'espoló rocós el Mirador del Torrent de Son Gallard. En l'extrem I de les marjadesveurem una reixeta amb bruc que ens impedeix el pas, per la qual cosa no podem visitar el Mirador del Torrent de Son Gallard.

Des del Mirador de Sa Ferradura, tornem per on havíem vingut, saltem la reixeta i descendim amb adreça W pel Camí des Guix (també conegut com Camí de la Mar), que amb pendent mitjà i passant sota una paret rocosa amb unes formacions molt curioses, seguim amb planeig i posterior baixada lleugera, per arribar al cap d'uns 3’ al Mirador des Miradors. Continuem amb baixada mitjana, a la dreta. Als 3’, en una corba a la dreta, veurem que surt a la dreta una senda. Hem d'agafar-la i, per un tram alguna cosa brut, ascendir amb pujada mitjana/forta per transitar posteriorment sobre un marge, arribar als 4’ a un rotllo de sitja, seguim a l'esquerra i en 1’ arribem al Mirador des Creuer.

Des del mirador seguim a la dreta (SW), amb baixada mitjana, planeig i posterior baixada lleugera. Trobem algunes fites i alternem baixades mitjanes amb planeig. Als 4’ s'inicia una pujada lleugera/mitjana (curta) que ens porta immediatament al Mirador des Figueral. Continuem amb adreça SW, per un camí a la dreta (fita) amb baixada mitjana, una planeig curt i posterior pujada lleugera, a continuació baixada mitjana/forta, trobant alguna fita i iniciant als 3’ un planeig curt. Continuem amb baixades que oscil·len entre mitjana/forta i lleugera, trobant tant fites com a punts vermells. Als 6’/7’ arribem a un camí (Camí de ses Vinyes); es tracta d'una pista forestal formigonada que comunica s’Estaca i És Caló de s’Estaca (petit nucli de casetes de pescadors) amb la carretera que condueix al Port de Valldemossa, Sa Marina. L'itinerari pel qual hem transitat és conegut com Camí Nou de s’Estaca.

Una vegada en el Camí de ses Vinyes, prenem a la dreta (NE), amb baixada mitjana/forta. Al 1’ arribem a un encreuament: a la dreta s'inicia una pista forestal que condueix a sa Foradada, i a l'esquerra, continua el camí formigonat que ens conduirà a És Caló de s’Estaca. Seguim a l'esquerra (W), amb pendent lleuger, al principi, que a poc a poc es va incrementant a mitjana i forta/mitjana. Als 6’/7’ arribem a les primeres casetes de s’Estaca, descendint entre elles fins a la vorera del mar, que aconseguim als 4’/5’.

Des de es Caló de s’Estaca iniciem l'ascens pel Camí de ses Vinyes. La pujada és forta i després de 7’ d'ascens arribem a l'encreuament, on aquest matí hem pres a l'esquerra (per la pista forestal de la dreta arribaríem a sa Foradada. Prenem la pista de terra que tenim a la dreta que, amb pujada lleugera/mitjana, condueix a les cases de s’Estaca. Als 2’/2’ ½ veurem a l'esquerra del camí una roca amb un punt vermell, és el lloc en el qual hem d'abandonar la pista de terra i ascendir per una senda amb pendent fort/mitjana. Als 2’ arribem de nou al camí formigonat, prenent a la dreta i ascendint amb pendent fort/mitjana, al principi i posterior planeig, veurem a la nostra dreta les cases de s’Estaca als 3’. Continuem amb pujada lleugera i posterior baixada mitjana, arribant als 3’ a el portell que dóna accés a les cases de s’Estaca. Tornem sobre els nostres passos i al 1’ iniciem un planeig, havent de prendre a la dreta (SW), veurem un rotllo de sitja i iniciarem una pujada forta/mitjana. El camí té, en general, adreça SW i ens conduirà al Mirador de sa Rasa o de s‘Erassa. Al llarg de l'ascens trobarem fites i punts vermells, el pendent oscil·larà entre forta/mitjana i lleugera i al cap d'uns 9’/10’ veurem una rosseguera a la nostra esquerra. Seguim ascendint amb pujada forta/mitjana i algun tram fort, trobant graons al llarg de l'ascens. Als 4’ ½ arribarem al Mirador de sa Rasa. Des del mirador podem veure als nostres peus les cases de s’Estaca i en adreça I, al capdamunt, el Mirador Nou i sota l'entrada a una cova.

Sortim del Mirador de sa Rasa amb una baixada lleugera (molt curta) i posterior pujada mitjana a la dreta (fita) amb algun graó. Al 1’ veurem un portell sense barrera (dreta), hem de seguir recte. La pujada és mitjana, veurem alguna fita i punts vermells en el sòl, arribant a una paret de va partió (dreta), augmentant el pendent a mitjana/forta i forta/mitjana, trobant algun tram amb restes de l'empedrat. Seguim ascendint amb pendents, en general, fort/mitjana i als 7’/8’ a un portell amb barrera metàl·lica que hem de travessar. Li segueix una pujada lleugera i posterior planeig i a el ½’ arribem a un encreuament en el qual hem de seguir recte. Als 2’ arribem al Mirador Nou, que en l'actualitat es troba en estat ruïnós. Si volem descendir a la cova, hem de prendre un caminoi, poc visible, a la nostra dreta (si ens situem d'esquena al mar), i després d'un tram amb graons i pendent fort, arribem als 4’ a la boca de la cova. A l'interior de la mateixa podem contemplar algunes pintures d'inspiració budista. Després de visitar la cova ascendim de nou al Mirador Nou, trigant de l'ordre de 3’/4’.

Des del Mirador Nou ens dirigirem, finalment, cap a la carretera Ma.-10. Agafarem el camí que arriba per la dreta (situats d'esquena al mar) al mirador. S'inicia un planeig i posterior pujada lleugera que passa a mitjana. Als 3’ ½ arribem a un encreuament (camí des de l'esquerra) en el qual hem de prendre a la dreta. Al principi la pujada és mitjana i pansa a mitjana/forta; trobem alguna “*fita” i punt vermell, amb alguns trams del camí que conserva restes de l'empedrat, incrementant-se el pendent a forta/mitjana. Als 4’ ½ veurem una paret de partió (dreta) i