<<Página Activitats

-SUD -

Altitut: 1.123 m.

Dificultat: D

____________________________________________________________________________________________________

Per a arribar aL punt de partida de l'excursió hem de dirigir-nos cap a Sóller, sense entrar en la població dirigir-nos cap al Port de Sóller i prendre la carretera C-710 que ens condueix al túnel de Monnàber i embassament de Cúber. Uns 12/15 minuts després d'haver passat l'encreuament de la carretera cap al Port de Sóller deixarem a la nostra esquerra el Mirador de Ses Barques, i en uns 10/12 minuts arribarem a la boca sud del túnel de Monnàber, que travessa la Serra de Son Torrella en el seu tram nord. Podem aparcar en els voltants del mirador que està situat a la dreta de la carretera en sentit ascendent. Poc abans d'arribar al mirador, a l'altura del hectómetro 3, hi ha un espai en el costat esquerra de la carretera en el qual es pot aparcar.

Iniciarem el recorregut a peu per la carretera i arribarem en pocs moments a la boca sud del túnel de Monnàber i aproximadament en uns 6/7 minuts arribarem a la boca nord. En aquest punt veurem a mà dreta l'embassament que subministra aigua a la base militar EVA7 del  Puig Major. Al costat de la boca nord del túnel de Monnàber veurem a la dreta una barrera metàl·lica que dóna accés al predio de Son Torrella. A la dreta d'aquesta barrera existeix un botador metàl·lic que ens permet accedir a l'interior de la citada possessió. En la mateixa barrera s'inicia un camí de terra que al principi planeja i posteriorment inicia una lleugera pujada travessant un encinar. Separat per una reixeta queda a la nostra esquerra l'embassament i transcorreguts uns 2/3 minuts finalitza el tancament. Posteriorment el camí lplaneja i en uns 2 minuts deixam una sitja a la nostra esquerra. El camí inicia un lleuger ascens i 2 minuts després apareix una nova sitja a la nostra esquerra. Després de dos minuts per terreny pla torna a aparèixer una nova sitja igualment a la nostra esquerra. S'inicia una lleugera pujada i transcorregut tot just un minut veiem a la nostra dreta al costat del camí arran de terra una construcció de pedra destinada a la recollida d'aigua. Seguim travessant el encinar per un camí pràcticament horitzontal i de seguida arribarem a un “portell” sense barrera. En aquest punt abandonem el encinar i des de la barrera de Son Torrella, al costat de la boca nord del túnel, han transcorregut uns 10/12 minuts.

A partir d'aquest moment el camí transcorre al costat d'una reixeta que queda a la nostra esquerra. El camí planeja o té una petita pendent, deixarem a la nostra esquerra un botador metàl·lic i seguim ascendint per la Coma de Son Torrella cap al Portell de sa Costa. Als 6/7 minuts de travessat el portell veurem a la nostra dreta, en la cresta de la Serra de Cúber, una esquerda per la qual hauríem de baixar a rápel o bé a peu quan estiguem crestejant. Posteriorment veurem a l'esquerra del camí una barrera metàl·lica (al costat de la mateixa apareix una indicació assenyalant el camí cap a l'Ofre), nosaltres continuarem en lleuger descens i en aquesta zona finalitza el camí que es transforma en una senda que discorre al costat de la reixeta metàl·lica. En alguns trams la senda augmenta la seva amplària i s'inicia una pujada lleugera cap al Portell de sa Costa. Aproximadament als 6/8 minuts de la barrera amb la indicació de l'Ofre, finalitza el tancament de reixeta que teníem a la nostra esquerra i hem de seguir en l'adreça que teníem fins a aquest moment, per una senda que amb un pendent lleuger, ascendim pel tàlveg cap al Portell de sa Costa..

Transcorreguts uns 3/4 minuts des que ha finalitzat el tancament de reixeta, podem dirigir-nos cap a la dreta de la Serra de Son Torrella, ascendint pel vessant rocós situada a la nostra dreta, amb una pendent mitjana/forta (en aquest ascens aproximadament seguirem una adreça/N NW). Després d'uns 8 minuts d'ascens arribarem a la cresta des d'on podrem contemplar una àmplia panoràmica del Vall de Sóller i el Port de Sóller. Altra possibilitat és continuar pujant pel tàlveg i arribar a el Portell de sa Costa des d'aquest punt ascendir cap a la Serra de Son Torrella.

Arribada a la cresta iniciem el recorregut de la Serra de Son Torrella (Sector Sud). Des d'aquest moment hem d'anar crestejant la serra intentant mantenir l'altura en la mesura del possible. El nostre crestej discorrerà per alçades entorn dels 1.000 metres (en alguns moments els superarem, mentre que en altres punts descendirem lleugerament per sota d'aquesta cota). Després d'uns 18/20 minuts de crestej, arribarem a un “serral” en el qual veurem una “paret seca”. En aquest punt podem considerar finalitzat el recorregut pel sector sud, iniciant seguidament el sector central de la Serra de Son Torrella.